Se flere på HITME.NO

En helg i julens tecken!

2007-12-0305:46:58
Skrivet av Sandra Edlund

Första advent och julen närmar sig! Måste säga att det kändes lite underligt med julhandel på stan i spöregn i lördags!!! Snön är mer än välkomen just nu :)

En tripp i staden var det iaf för att inhandla bla julklappar till julklappshandels Robban och jag skulle vara med på under kvällen då Malin och hennes nya pojkvän bjöd in nära och kära på lite julpyssel i hennes lilla lya.

Som vanligt var jag inte först på plats men jag får väl skylla på något i stil med att "fint folk kommer alltid sist"!
Men väldigt trevligt var det då det var marsipan och pepparkaksbakning i högsta hugg, glögg, bål, lussebullar, julgodis, nötter och annat gott bjöds det på och Baby och jag var ena höjdare på att baka pepparkakor!

image482

                                             Vem har bakat vilken mån tro...?? :)

image483

 Jag är jättenöjd med julklappsutdelningen då jag fick en söt liten tomtenalle!


Denna lilla tillställning fick fram lite julkänslor och söndagen fortsatte med en tripp på julmarknad i Rademachersmedjorna, kanske ingen höjdar marknad men kändes kul att gå ut en tripp på en söndag och aktivera sig lite, inte ofta det händer! :)

image484

              Jag och alla barn var nyfikna på de små fåren som var på marknaden

Efter marknaden fortsatte vi ner mot stan och inhandlade lite smått o gott nytt till julen. Röda grytlappar och handske, julkökshandduk, julbelysning till fönstret, glögg-tillbringare, glögg-koppar och sist men inte minst en julklapp till Robbans brorsbarn, Kevin.

Helt slut efter denna innehållsrika dagen ochmed lite mat i magen var det skönt att lägga sig på soffan o slockna en liten stund innnan det  bar iväg till jobbet.
Och nu så är man hemma igen efter nattens arbete, ligger i sängen och tittar på den fina adventljusstake som pryder mitt sovrumsfönster tillsammans med lite lyktor och en ängel :)

image485

                                                                     Så fint va ;)



Kommentarer:
Postat av: Universalappeal

Haha! Såna pepparkakor brukar min kille med göra. :)


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback