Se flere på HITME.NO

Tillbaka till stadslivet efter helgcampingen och Takida!

2007-08-1220:31:25
Skrivet av Sandra Edlund

Då sitter jag här i min stora soffa igen efter en helgs camping på Norbergs Camping! Det var verkligen inte igår som man campade, men det blev en rolig humor med det också. Vårt motto under helgen var: "Dä ä camping!"

Stugorna vi bodde i var helt okey, så länge det enda man gjorde var att sova där så... Vi hade sån tur att vädret sprack upp och blev riktigt fint under lördags förmiddagen. Så det var bara att strosa runt i bikini, dock så badade jag inte men det var det andra som gjorde. Hundarna var heeelt galna i vattnet. Så söta hur de simmade runt runt runt!
En trevlig lunch med kräftor var tanken, men de hann inte tina så det blev bara räkmackor till Marie och mig och sill och potatis för de andra och nubbe därtill för grabbarna. Uuuuaaack! Den akvavita spriten får de stå för själva!
Senare på kvällen blev det grillning med grillspett! Gott gott!
Fläskfilé, majkolvar, färska champinjoner, paprika och till det en jättegod keso sallad som jag garanterat kommer föräta mig på nu... :) Lite baguetter därtill med aioli och mer mat.
Lite gott att dricka till och kvällen var fulländad, typ 2-3 kg godis på det sen och vi rullade ner till "Norbergsrocken"
Takida intog scenen strax efter 23.30. Lät riktigt bra live! Älskar deras låtar så där stod men o sjöng med. Min favorit låt "Curly Sue" körde de också :)

image305

                                                                    Takida in action

Tycker synd om Tezzan som fick migrän och bestämde sig för att stanna kvar i stugan istället. Stackare! Såg verkligen inte kul ut det där! Vet att hon hade sett fram emot att se Takida live! Men det kommer säkert fler gånger!

Är glad att kvällen blev hyfsad lugn ändå.. för att prata för mig själv.. :) när man vaknade imorse och skulle städa stugan för att bege sig hemåt! En lugn resa hem...

Helt klart lyckad helg!!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback