Se flere på HITME.NO

Kreta

2007-08-2501:25:17
Skrivet av Sandra Edlund

Då ska vi se.. har massor av bilder! Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp de bara.

Kan börja med en bild på själva hotellet, så såg det ut. Från poolområdet.

image329

Ett riktigt bra och fint hotell och vi var jättenöjda med rummet. En 2 rums lägenhet med dubbla balkonger tom! Helt enkelt ett väldigt fräscht hotell.
Trevlig personal, där vi hade vår lilla extra mamma Jana som såg till att vi hade det bra och kom upp i tid!

       

Här serveras jag av en god jordgubbsdrink av Jana som var otroligt god! Denna dracks upp under ett parti poker där jag tyckte jag var kaxigt överlägsen...
Det slutade med att jag förlorade och fick gå och handla en öl till herrn..
Så här glad var jag över det:

image334

Inte alls glad med andra ord... är det något jag hatar så är det att förlora, men ändå ska det tävlas i allt! och då menar jag ALLT! Hittade massa roliga lekar att tävla i hela tiden, hålla andan längst under vattnet, simma längst under vattenytan, trampa vatten längst... ja, you name it!
Kunde ju inte undgå att tävla i både biljard och minigolf... vem som vann det kan diskuteras! :)

       

               

Många dagar runt poolen blev det, underbart härligt att plaska runt på luftmadrassen men vi får ju inte glömma mina fina dyk! Tränade in en ny variant på dykning, "groddykningen" kallar jag den. Hehe...och sedan äta en frisk grekisk sallad till lunch, blev lite förälskad i den under resan! Nyttigt och lagom under dagen...

                       

Själklart blev det även en tripp ner till stranden och kolla läget också

image342

Härlig utsikt från strandbaren...

image343

Där hittade jag äntligen min efterlängtade Club Sandwich som jag tjatat om.. hihi..

image344

Jag gillar grekisk mat, den grekiska salladen, tzatsikin, mix souvlakin, moussakan och kleftikon!!
Underbart! Blev några stycken under veckan! Me like very much!

En kväll hade de anordnat en grekisk afton på hotellet där det var buffé och så bjöd de på lite grekisk underhållning, dvs dans, där alla deltog... nästan... vi dansade då.. här bangas det inte.. :)

                    

Det gick ut på att följa hans steg och sedan avsluta med att dricka vinet som låg på backen!
Jag gick in lite för hårt för det verkade det som... gjorde illa lilla tån min iaf :(



Aj aj aj....

Sist men inte minst tog vi och hyrde oss en bil!!

image352

Vilket äventyr, en liten Fiat som knappt rörde på sig, men vi tog oss till det mål vi hade. Nämligen Kretas Maldiverna, Elafonissi! En otroligt fin strand som man bara måste besöka om man är på kreta! Annars går man miste om något ordentligt!!

Bilderna talar för sig själv tycker jag...

                   

Jag fann mig ett litet kryp-in också på stranden.. haha.. ett litet "changing room" Så gulligt tyckte jag :)

image358

Det har helt enkelt varit en jättehärlig semester med toppen väder, sjukt varmt blev det mot slutet av veckan. Då vi kom hem från Elafonissi och slängde oss i poolen för sista gången var klockan 18.30 och började bli lite kyligt... då var det bara 39 grader i skuggan! Känn på den du ;)

image359   

Här har vi poolen by night... mysigt! Saknar det redan....


Kommentarer:
Postat av: Wysteriia

Åh va mysigt det ser ut :D

Postat av: Junitjej

Vilka underbara semesterbilder!

2007-09-04 | 20:46:39
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback