Se flere på HITME.NO

Jag lever!

2007-08-3100:12:16
Skrivet av Sandra Edlund

Det känns att man lever vill jag lova!

Att komma tillbaka efter semestern har gått ganska smärtfritt samtidigt som det varit smärtsamt! Ena stunden kan jag tänka att det här går ju huuur bra som helst, veckan har ju bara flygit iväg. Sen tänker jag efter hur det har gått och hur långa nätterna känts då kanske det inte varit så smärtfritt ändå.

I veckan fick jag bilderna från Normandie som fotograf Roger Sundberg tog på mig! Det tog sin lilla tid men nu är de äntligen i hamn :)
Tog ett tag att gå igenom materialet men jag har valt ut de bilder jag gillar. Så nu fick jag ny energi att gå vidare med siten som håller på att göras. Behövdes lite nytt bildmaterial för att få igång den och annat smått och gott. Men snart är den igång!!
Min kära väninna Malin var över idag och gick igenom bilderna för att få en annans åsikt om vad som var bra och mindre bra. Samt att vi skulle spåna på lite annat till siten. Tiden sprang dock iväg så vi ska fortsätta med det nästa vecka när det finns tid. Blir nog riktigt bra i slutändan... :)

Skulle gärna lägga ut någon ny bild men det går tyvärr inte än... Men den som väntar på något gott ;)

Tillbaka till jobbet...

Tillbaka till verkligheten!

2007-08-2900:48:31
Skrivet av Sandra Edlund

Man är tillbaka på jobbet och sliter som ett djur... nähä, ingen som trodde på det! Okej håller med om att det är lugnare nu än när semestrarna hade högtid. Alla är på plats igen och gör det man ska, vilket avlastar oss alla.
Det får jag väl snart tillbaka för att jag skrev så, har nämligen en extra jobbig natt imorgon framför oss...
Återstår att se...

Idag har jag varit på återbesök hos Naprapat Cia! Fy faaaen säger jag. Det är inte skönt, men det ska väl göra gott i slutänden. Inga diskbråck eller andra brutna ben/kotor i ryggen. Däremot så krampar ryggen som gör att jag har en sån smärta. Hon behandlar med lite elektriska stötar, knäckningar, stretching och tryck på de ömma punkterna. Får hoppas att det snart är över.

Cia är jätteduktig och jag rekomenderar henne varmt! På www.naprapatcia.se hittar ni mer om henne! Den enda kvinnliga naprapat vi har här i Eskilstuna!

Nähä.. dags att återgå till jobbet...

Sooolong my friends!

Kreta

2007-08-2501:25:17
Skrivet av Sandra Edlund

Då ska vi se.. har massor av bilder! Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp de bara.

Kan börja med en bild på själva hotellet, så såg det ut. Från poolområdet.

Ett riktigt bra och fint hotell och vi var jättenöjda med rummet. En 2 rums lägenhet med dubbla balkonger tom! Helt enkelt ett väldigt fräscht hotell.
Trevlig personal, där vi hade vår lilla extra mamma Jana som såg till att vi hade det bra och kom upp i tid!

Här serveras jag av en god jordgubbsdrink av Jana som var otroligt god! Denna dracks upp under ett parti poker där jag tyckte jag var kaxigt överlägsen...
Det slutade med att jag förlorade och fick gå och handla en öl till herrn..
Så här glad var jag över det:

Inte alls glad med andra ord... är det något jag hatar så är det att förlora, men ändå ska det tävlas i allt! och då menar jag ALLT! Hittade massa roliga lekar att tävla i hela tiden, hålla andan längst under vattnet, simma längst under vattenytan, trampa vatten längst... ja, you name it!
Kunde ju inte undgå att tävla i både biljard och minigolf... vem som vann det kan diskuteras! :)

Många dagar runt poolen blev det, underbart härligt att plaska runt på luftmadrassen men vi får ju inte glömma mina fina dyk! Tränade in en ny variant på dykning, "groddykningen" kallar jag den. Hehe...och sedan äta en frisk grekisk sallad till lunch, blev lite förälskad i den under resan! Nyttigt och lagom under dagen...

Själklart blev det även en tripp ner till stranden och kolla läget också

Härlig utsikt från strandbaren...

Där hittade jag äntligen min efterlängtade Club Sandwich som jag tjatat om.. hihi..

Jag gillar grekisk mat, den grekiska salladen, tzatsikin, mix souvlakin, moussakan och kleftikon!!
Underbart! Blev några stycken under veckan! Me like very much!

En kväll hade de anordnat en grekisk afton på hotellet där det var buffé och så bjöd de på lite grekisk underhållning, dvs dans, där alla deltog... nästan... vi dansade då.. här bangas det inte.. :)

Det gick ut på att följa hans steg och sedan avsluta med att dricka vinet som låg på backen!
Jag gick in lite för hårt för det verkade det som... gjorde illa lilla tån min iaf :(

Aj aj aj....

Sist men inte minst tog vi och hyrde oss en bil!!

Vilket äventyr, en liten Fiat som knappt rörde på sig, men vi tog oss till det mål vi hade. Nämligen Kretas Maldiverna, Elafonissi! En otroligt fin strand som man bara måste besöka om man är på kreta! Annars går man miste om något ordentligt!!

Bilderna talar för sig själv tycker jag...

Jag fann mig ett litet kryp-in också på stranden.. haha.. ett litet "changing room" Så gulligt tyckte jag :)

Det har helt enkelt varit en jättehärlig semester med toppen väder, sjukt varmt blev det mot slutet av veckan. Då vi kom hem från Elafonissi och slängde oss i poolen för sista gången var klockan 18.30 och började bli lite kyligt... då var det bara 39 grader i skuggan! Känn på den du ;)

Här har vi poolen by night... mysigt! Saknar det redan....

Krämpor

2007-08-2411:40:29
Skrivet av Sandra Edlund

Hur jobbigt är det inte när man pratar med folk i telefonen o så får man frågan:

- Hur är det? som en allmän fråga. Vanligtvis svarar man ju:

- Det är bra! Själv då? För på något sätt är det det man brukar göra!

Men när man inte mår bra då??

Jag vill inte gärna klaga över hur jag mår och prata om mina krämpor, men att säga att man mår bra när kroppen egentligen skriker av smärta känns fel!

Nu har jag länge dragit med en jobbig smärta i ryggen som jag förbisett och inte brytt mig om. Vilket kanske har varit dumt men på något sätt har jag trott att det ska gå över... *optimist*

Tyvärr så gick det åt andra hållet nu och blev värre vilket slutade med tårar ner för mina kinder av frustation över att inte kunna somna av smärtan. Inte just så man vill ha det på semestern kanske!

Kom hem igår och min planering var att packa upp för att sedan packa om och åka vidare till Göteborg med 10 andra tjejer för den årliga "Göteborgsresan"
Den består av en helg varje år i slutet av augusti där vi går på Liseberg under fredagkvällen och gör stan och festar till det på lördagen!
Jag hade jättekul förra året vi var iväg och sett fram emot att åka i år igen. Betalt och klart blir jag ändå tvungen att säga ifrån resan för att stanna hemma och rå om mig istället :(
Vilket inte alls känns speciellt kul! Men nu måste jag nog lyssna på min kropp om jag ska kunna göra ett försök att börja jobba på söndag natt igen... *orolig för hur det ska gå*

Har turen att få komma till naprapat "Cia" idag så jag ska dit om ca en timme! Ska bli så skönt att få komma dit och förhoppningsvis få ordning på det här!!

En dusch nu...

Har massa bilder från resan som jag ska dela med mig av sen :)

Hemma!

2007-08-2400:23:40

Tillbaka i Sverige!
Får blogga mer om resan sen...!

Kreta nästa!

2007-08-1523:47:13
Skrivet av Sandra Edlund

Idag har det verkligen varit en trist och grå dag. Vilket inte alls har känts som att det spelar någon roll för imorgon befinner jag mig nämligen på Kreta! :)

Sova nu någon timme för att sedan åka till Arlanda miss i nassen!

så ser hotellet ut

Adios då mina vänner, är hemma om en vecka igen! ;)

Puss o kram!

Besök på Parken Zoo!

2007-08-1514:08:42
Skrivet av Sandra Edlund

... och vad glor du på...?

Då kom man äntligen till Parken Zoo i år! Så som jag har tjatat kan man ju tro att jag skulle vara ett barn på 10 år eller nåt, men sanningen är att jag har säkert inte varit där sen jag var 10 år. Vilket är mer än 10 år sen... nä, usch nu är det för mkt ålders snack igen! : /

I vilket fall så var det ju inte alls som jag mindes det sist, kanske inte så konstigt att de ändrar lite under åren ;)

Många söta djur var det! Men de vita tigrarna satt o gömde sig så man fick sig inte en ordentlig titt på de, tyvärr!

Alla barnen klappade getterna, här ser vi söta Kevin och Elvira....

...... och så det stora barnet :)

Lite fler söta djur:

... sist men inte minst de vita tigrarna som ligger o latar sig :)

Men det var en väldigt trevlig dag ute i parken!

Däää ä camping, eller inte! Däää ä semester ;)

2007-08-1410:54:26
Skrivet av Sandra Edlund

En fin kvällsbild efter lite grillning, jättemysigt! Om bara sommaren kunde hålla i sig lite längre!

Stripning av min bil!

2007-08-1314:25:43
Skrivet av Sandra Edlund

Har precis kommit hem igen från att fixat bilen så den har min logga som stripning nu!

Vad tycks!?

Skitdåliga bilder, på en skitig bil... tyvärr!
Får ta bättre bilder när jag har tvättat o polerat den :)

Iaf så är det en stor logga på bakrutan och sen två små på varsin sida vid blinkerserna!

Jag är nöjd :)

Tillbaka till stadslivet efter helgcampingen och Takida!

2007-08-1220:31:25
Skrivet av Sandra Edlund

Då sitter jag här i min stora soffa igen efter en helgs camping på Norbergs Camping! Det var verkligen inte igår som man campade, men det blev en rolig humor med det också. Vårt motto under helgen var: "Dä ä camping!"

Stugorna vi bodde i var helt okey, så länge det enda man gjorde var att sova där så... Vi hade sån tur att vädret sprack upp och blev riktigt fint under lördags förmiddagen. Så det var bara att strosa runt i bikini, dock så badade jag inte men det var det andra som gjorde. Hundarna var heeelt galna i vattnet. Så söta hur de simmade runt runt runt!
En trevlig lunch med kräftor var tanken, men de hann inte tina så det blev bara räkmackor till Marie och mig och sill och potatis för de andra och nubbe därtill för grabbarna. Uuuuaaack! Den akvavita spriten får de stå för själva!
Senare på kvällen blev det grillning med grillspett! Gott gott!
Fläskfilé, majkolvar, färska champinjoner, paprika och till det en jättegod keso sallad som jag garanterat kommer föräta mig på nu... :) Lite baguetter därtill med aioli och mer mat.
Lite gott att dricka till och kvällen var fulländad, typ 2-3 kg godis på det sen och vi rullade ner till "Norbergsrocken"
Takida intog scenen strax efter 23.30. Lät riktigt bra live! Älskar deras låtar så där stod men o sjöng med. Min favorit låt "Curly Sue" körde de också :)

Takida in action

Tycker synd om Tezzan som fick migrän och bestämde sig för att stanna kvar i stugan istället. Stackare! Såg verkligen inte kul ut det där! Vet att hon hade sett fram emot att se Takida live! Men det kommer säkert fler gånger!

Är glad att kvällen blev hyfsad lugn ändå.. för att prata för mig själv.. :) när man vaknade imorse och skulle städa stugan för att bege sig hemåt! En lugn resa hem...

Helt klart lyckad helg!!

Då var campinglivet igång på riktigt! Gårdagen blev jättetrevlig med%2

2007-08-1115:03:34
Skrivet av Sandra Edlund

Då var campinglivet igång på riktigt! Gårdagen blev jättetrevlig med grillning, lite gott o dricka o gott sällskap. Marie o Micke kom äntligen fram efter lite omvägar :) Idag kom även Tessan o Madde för att roa sig! Tur med vädret har vi också! Underbart!

Helgen tillbringas i dalarna i en liten stuga i Norberg där vi ska se

2007-08-1018:57:20
Skrivet av Sandra Edlund

Helgen tillbringas i dalarna i en liten stuga i Norberg där vi ska se bandet Takida spela imorgon på en festival. I väntan på resterande folk sitter Baby o plingar lite för mig :) Han är så duktig!

Dagarna går och det är snart helg igen!

2007-08-1000:16:34
Skrivet av Sandra Edlund

Första veckan på min semester har snart flygit förbi, jag är glad att vädret bestämde sig för att bli bättre så man kunnat ligga ute och sola lite, och speciellt skönt är det att man kan gå iklädd linne under kvällarna och slippa ha kofta med sig vart man än går... för ooom det blir kyligt!

Igår bestämde Nina och jag oss för att ta en trevlig middag ute på "Grappa" och sedan gå och hälsa på när Ella, Marie, Thomas och Johan kom hit till stan för att köra "Baywatch, summer tour 2007"
Riktigt håll igång var det på de! Duracellkaninen Thomas tror jag inte stod still en enda gång! Haha.. hans skjorts var ju dyblöta därefter också! :)

Jag och Nina kom med i bild nere i vänstra hörnet tom

Det var en jättetrevlig kväll, Nina kom tidigt på kvällen och vi tog några goda drinkar medans vi gjorde iordning oss sen gick vi ner och åt vid 9 tiden, en "grappa-pizza" som vanligt och en flaska rosé till det, kan tydligen inte få nog av det.. hehe! Sen bar det vidare till Harrys vid halv 12.
Dansade lite och roade oss, inte mkt folk man kände igen och det var nästan som man kände sig gammal.. kan det vara möjligt!??!

Nina sov över och fick uppleva oljudet som förs utanför på gatan morgonen därpå... usch, man sover inte många timmar om nätterna. Fast nu har jag öronproppar så det dämpar lite... Men hur sjukt är inte det, att man ska bli tvungen att sova med öronproppar för att kunna sova!!

Tog oss en brunch nere på stan och strosade runt lite på stan under förmiddagen. Även en liten "chocco latte" gick ner också. Islatte med en topp av grädde, hur god som helst!

Det är så skönt att ha semester och inte ha något planerat! Dagarna är så långa och man har tid för saker som man annars knappt hinner tänka på! Härligt!!
Ikväll har jag tom lagat mat hemma, tro det eller ej. Men så är det! :)

Nu ligger jag och myser i min soffa efter att ha tvättat och smörjt in mig med de härliga "excuviance" produkterna jag köpte efter min ansiktbehandling! Luktar himla gott och man känner sig sååå fräsch!

Nu kan ja sova gott!! Good natt på er! Puss o kram!

Nähä... verkar inte funka med videofunktionen!

2007-08-0712:54:49
Skrivet av Sandra Edlund

Tog en bild istället för att visa, inget mot hur det låter iofs! Men så trevlig utsikt jag har från mitt sovrum va. Vad är havsutsikt jämfört med detta!
Nä fy fan.. dags att åka ut till stranden istället nu!!

Ciao ciao... *kramar från en trött Sandra*

Så här trevligt har jag det utanför sovrummet! Suck! Konstigt att ma

2007-08-0712:32:57
Skrivet av Sandra Edlund

Jaaha *suck*.. mullret kom igång igen, såå... lite tidsfördriv!

2007-08-0710:11:08

Hur många timmar sov du inatt? 4-5 timmar *morr*

Vad sa du senast till vem? Puss o hejdå till Baby!

Vem fick du senast sms från, vad stod det? Från Sandra Scholz, "var det inte onsdag du sa?" (Jag skrev fel dag efter att ögonlocken hade väldigt stark gravitation)

Vad har du gjort idag? Vaknat och svurit åt vägarbetarna utanför!

Senaste köp? Prylar från IKEA

Vad har du dåligt samvete för? Att jag inte ringt Malin.... men snart! :)

Vad har du på dig för kläder idag? Just nu är jag naken!

Gillar du att laga mat? Ja, fast gör det alldeles för sällan!

När drack du alkohol senast? Igår.. Ett glas vittvin till maten.

Vad ska du göra ikväll? Än så länge vet jag inte! Det kallar jag semester :)

Vad skrattade du åt senast? Mig själv när jag skulle sova och var trött (hänvisning till tidigare fråga om SMS)

Vad är det för veckodag? Tisdag va..?

Vad åt du senast? Tortillas med kyckling, salsasås, ost, guacemole och sallad. Hemmalagat faktiskt! :)

Vem fick du mail av senast? Förutom alla skräpmail så var det nog från Ella ang. inloggningar till The Swedish Bikini Team's blogg: www.theswedishbikiniteam.blogg.se

Vem fick du sms av senast? Marie

Vem ringde dig senast? Hm, hade glömt mobilen hemma igår. Men missat samtal var nog senast från Malin.

Senaste bussresa? Från Nynäshamn in till Sthlms C. Efter gotlandsfärjan.

Senaste bilresa?
Fram och tillbaka från IKEA

Senaste flygresa? Var Mallis före eller efter Danmark/Frankrike?? Tror det var Mallis!

Godaste ölen du druckit? Do not drink beer! : /

Vad sa du senast? Heeeelvetes jääävla oväääsen!! Var nog bara grannarna som hörde!

Vad såg du senast på tv? Tv.. hmm, CSI kanske var det sista innan jag somnade..

Är du morgonpigg? Haha.. verkligen inte!

Senast alkoholintag? Igår, ett glas vin

Skostorlek? 38

Vad gör du om ett år? Undrar vad jag gör nästa år!

Äääääntligen!

2007-08-0709:02:47
Skrivet av Sandra Edlund

Åhhh... blir snart knäpp! Varje morgon vaknar jag av detta j***vla oväsen som förs när det ska byggas om i stan! Mellan kl 6.00-7.00 vaknar jag och blir galen. Sen håller det på fram till nu.. typ kl 9.00! Man kan ju bli galen för mindre.
Jag vet att jag bor mitt i stan och inte ska gnälla på buller kanske, men det här är extremt!! Alltid är det något som ska byggas om på gatan utanför!

Jag som har semester igen, ska ju ta det lugnt och sova. Istället ska man vakna arg som ett bi alldeles för tidigt istället! Igår vaknade jag kl 6.00 och låg vaken till 10.00, somnade om då och vaknade kl 12.00. Hade gärna sovit de 2 timmarna tidigare så jag gått upp tidigare....

Iaf så var det strålande sol när jag vaknade och begav mig hem till "Ms N" som är hemma i Eskilstuna sin sista semestervecka! En gammal klasskamrat som flyttat till sthlm men har föräldrarna kvar här i stan.
Köpte med mig lite sallad som vi smaskade i oss innan det blev ett dopp i poolen. Riktigt fint har de gjort därute. Var länge sen jag var där.

26 grader i poolen var alldeles lagom

Efter några härliga soltimmar kände jag att det var dags för ett IKEA besök, några småsaker som behövde inhandlas. Så dit bar det.... så idag ska det sättas upp hyllor i sovrummet!

Men nu när det äntligen är frid utanför vet jag inte om jag borde sova en stund till.... Så få timmars sömn klarar jag mig nog inte på!

Ansiktsbehandling på Ulrika's Hudvårdssalong

2007-08-0319:35:42
Skrivet av Sandra Edlund

Idag har jag varit på Ulrika's Hudvårs Salong och fått en ansiktsbehandling!
Tack Baby, för presenten! Uppskattade jag massa!!

En jättemysig liten salong där hon bäddade ner mig under täcke och stoppade om mig. Sen började behandlingen. Att göra porrengöring är något så fruktansvärt fast ändå fruktansvärt skönt.. när det är klart!
Men att ligga där och lyssna på en lugna musiken och känna sig ompysslad är verkligen något var kvinna.. (och man).. borde göra ibland! Man blir som en ny människa när man går därifrån!
Fast jag säger då det, tur att det är inne med stora solglasögon! Man är ju inte snygg i ansiktet efter att de klämt sönder hela ansiktet! Knappt man ville visa sig!

Lite skrämmande att få höra sanningen om att man faktiskt inte blir yngre och beroende på hur tar hand om hyn påverkas den att åldras i förtid! Tror inte ens jag har sagt ordet rynkor tills idag!
Måste erkänna att jag är alldeles för dålig på att ta hand om min hy och använder alldeles för lite produkter för att rå om huden min!
Men nu har jag massa bra produkter att underhålla mig med, så vi får se hur bra jag blir på att hålla mig till det!

Just nu känns min hy sin en liten babybutt! And I love it! ;)

The Swedish Bikini Team!

2007-08-0204:20:59

Check it out!
Ny uppdatering av hemsidan för the one and only  Swedish Bikini Team!!! Där jag medverkar som en av tjejerna! Vi är ett antal tjejer som jobbar med det och har grymt kul ihop!

Läs mer om det på hemsidan som är under uppdatering! www.theswedishbikiniteam.se

Ett affischförslag :)

Komma iFORM??

2007-08-0119:41:31
Skrivet av Sandra Edlund

Idag var det fint väder när jag vaknade så jag tog bilen och åkte ut till mamsen för att lägga mig o sola lite! En frukost på altanen och begav mig sen till solstolen.

Vad kommer kastandes över mig "huxflux" Jo då.. en iFORM - tidning! Man kan ju undra hur jag ska tolka det!! Haha.. Var det något mamma ville säga eller!?! :)

Intressant läsning iaf! Visst borde man vara duktigare på att ta vara på kroppen. Att träna är tydligen svårt för mig. Alldeles för lat... tyvärr :(