Se flere på HITME.NO

Det händer saker i Eskilstuna

2007-04-2819:08:17
Skrivet av Sandra Edlund

Kan man verkligen säga idag.

Idag invigs "Spring Pride" som är en parad och festival för bi-och homosexuella. I samband med det så har nazister kommit till Eskilstuna för att hålla möte med den nazistiska organisationen Svenska motståndsrörelsen, SMR. Kärnämet för detta möte är "Värna kärnfamiljen"
Ni kan säkert läsa mellan raderna själva vart detta kommer sluta..

Att bo mitt i stan vi ett tillfälle som detta är ett litet minus. Utanför hör jag nazisterna skriker och patrullerar genom stan. Lite läskigt nästan.

Inte nog med det, kom hem från lite shopping då min närmsta granna öppnar dörren alldeles rufsig i håret och rödögd. Tagit några för många folkbärs en sån här lördag antar jag.
Alldeles riktigt, när han öppnar munnen märker jag att han inte riktigt är i sin sinnesfulla bruk.
Någon har bundit en hund utanför vår grind och den stackars hunden står och skäller hela hela tiden.

Alla som känner min granne vet att man inte ska behöva göra mkt för att få honom upprörd, så innan jag klev in nämde han för mig att han måste göra något åt den där hunden...
Några minuter senare hör jag in genom fönstret någon som skriker
-Ge fan i hunden!
Där står min granne med en hink vatten till hunden som ska få tyst på den. Husse är inte alls glad över detta. Ser bara hur det är en vild diskussion mellan de och min granna står och gnider nävarna.

Inte rätt dag till att lägga sig i saker antar jag...

Well well, lite shopping idag som sagt.
Ett rött nagelack, rött linne, ring, tåring, örhängen, grön tröja (!)*blink*
Lite matvaror på det...

image83

Så nu blir det lite grillad kyckling, spenatpasta, brockoli och hockey! Sverige ligger under.. skärpning!! ;)
Sen ska jag ta mig en baileys innan det bär iväg på födelsedagsfirande! wiiieee..

Ha en trevlig kväll.. jag hoppas jag kommer hem helskinnad!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback